Zachęcony kilkoma pomyślnymi modyfikacjami w swoim samochodzie postanowiłem wykonać jedno z prostszych usprawnień – wygłuszenie bagażnika. Oryginalnie Leon 3 nie posiada dodatkowego wygłuszenia poza sztywną podłogą bagażnika. Można jednak dołożyć materiał podłogi z Golfa 7, który pasuje prawie idealnie do Leona.
Parametry samochodu
- Model: Seat Leon 3 5F
- Rocznik: 2017/2018
- Silnik: 1.4 TSI 125KM, CZCA
- Wersja: FR
- Typ nadwozia: Hatchback
- Kolor nadwozia: LX7R
Lista zakupów
Modyfikacja wymaga zakupu wyłącznie jednej części. Wersja z literą „E” na końcu posiada dodatkowe wycięcia, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Wersja z literą „D” jest pełna. Kody na końcu zawierają wartość CA9, która oznacza kolor części. W przypadku tego wygłuszenia jest to zawsze „czarny”.
Kod | Cena ASO | Cena Allegro |
5G6863007D lub 5G6863007E | ok. 400zł | ok. 50zł |
Przygotowanie
Standardowo po wyciągnięciu podłogi bagażnika oczom ukazuje się koło zapasowe, zestaw do zmiany kół, subwoofer z systemu Seat Sound oraz trójkąt ostrzegawczy (zależy od wyposażenia). Pod nimi znajduje się goła blacha, którą przykryje materiał.
Pierwszym krokiem jest oczywiście demontaż. Koło należy odkręcić, subwoofer odpiąć, trójkąt leży luzem więc z nim również nie powinno być problemów.
Pianka w której znajduje się zestaw do zmiany kół jest przymocowana za pomocą dwóch śrub. Śruby są plastikowe i posiadają w sobie 3 zagłębienia. Osobiście użyłem cienkich kombinerek do odkręcenia ich, ponieważ palcami nie szło zbyt gładko.
Trzpień do którego przykręcone jest koło zapasowe należy docisnąć do podłogi i przekręcić o 90 stopni
Po wymontowaniu wszystkich części można na spokojnie poodkurzać całą podłogę. Jako ciekawostkę powiem, że u mnie znajdowały się kawałki szkła po wybitej tylnej szybie przez poprzedniego właściciela.
Montaż
Aby ułatwić sobie pracę zdjąłem plastikową osłonę bagażnika. Krok ten jest opcjonalny, ale pozwala ładniej dopasować wygłuszenie. Osłona trzyma się na 3 haczykach u dołu i 4 zaczepach u góry, które należy „wyszarpać”. Na szczęście zaczepy są metalowe i dosyć ciężko je połamać lub uszkodzić.
Następnym krokiem jest wstępna przymiarka i dostosowanie wygłuszenia bagażnika, które pasuje prawie idealnie. Należy poprawić je w 3 miejscach:
- w lewym dolnym rogu materiał się „marszczy” – tego miejsca i tak nie widać na pierwszy rzut oka więc po prostu przeciąłem wygłuszenie po długości żeby materiał sam się ułożył, resztę dociska zestaw do zmiany kół
- materiał wychodzi zbyt wysoko na tylną ściankę bagażnika – uniemożliwia to poprawne zamontowanie plastikowej osłony, ponieważ materiał nachodzi na haczyki; należy obciąć parę centymetrów materiału
- brak miejsc na śrubę montażową do zestawu do zmiany kół – wystarczy delikatnie naciąć materiał nożykiem i docisnąć do śruby, która go przebije
Po wykonaniu powyższych kroków pozostaje wciśnięcie materiału pod materiał na bokach bagażnika oraz pod tylną kanapę. Cała reszta pasuje do siebie jakby była wyciągnięte prosto z tego samochodu.
Podsumowanie
Modyfikacja kosztowała mnie 40zł, a wykonanie jej trwało jakieś 30 minut. Najwięcej zabawy było z docinaniem i dopasowywaniem materiału. Wygłuszenie dodaje trochę „grubości”, przez co pianka z zestawu do zmiany kół nie pasuje tak idealnie jak wcześniej.
Osobiście nie zauważyłem żadnej różnicy – w samochodzie nie jest ani ciszej, ani bass nie jest „soczystszy” jak to wspominały różne osoby wykonujące tą modyfikację. Wykonana modyfikacja to jednak wykonana modyfikacja, a robienie ich samodzielnie sprawia mi ogromną przyjemność, niezależnie od efektu końcowego!
Bardzo fajny przykład implementacji wzorca dekorator 😉
ничего подобного
_________________
бонусы букмекерских компаний